Global Art History 4: Online-Vortrag von Joanna Warsza.

03. November 2021

17:00 - 19:00 Uhr

Online-Modus

Bei der Ringvorlesung "Curating in the Post-Global" - der vierten Auflage der Serie "Global Art History" - richtet sich die Aufmerksamkeit auf Verstrickungen zeitgenössischen Kuratierens in der postglobalen Welt. Am 3. November 2021 setzt die Kuratorin Joanna Warsza die Ringvorlesung mit dem Online-Vortrag "We can all be like sunflowers" fort.

We can all be like sunflowers

Joanna Warsza

November 3, 2021, 5–7pm
via Zoom / in English!

Registration/information
wirstellenaus[at]ku-linz.at

About the lecture series
"Global Art History 4: Curating in the Post-Global"

Abstract
Joanna Warsza, together with Wojtek Szymanski, will be co-curator of the Polish pavilion at the 59th Venice Biennale 2022. It will feature the project Re-enchanting the World by Polish-Romani artist and activist Małgorzata Mirga-Tas. The project intertwines the artist’s personal experience and local stories with, among others, the tradition of Renaissance wall painting. It combines private iconography with symbolism and allegory from centuries ago, thereby proposing a new narrative about the constant migration of images and mutual influences between Roma, Polish, and European cultures.

This talk will explore through the concept of feminism of minority, the work of Małgorzata Mirga-Tas at Autostrada Biennale in Kosovo, as well as Warsza’s latest projects her curatorial approach.

Video of the talk on the YouTube Channel of KU Linz.

About Joanna Warsza
Joanna Warsza is a Program Director of CuratorLab at Konstfack University of Arts in Stockholm, curator and editor. Currently she is a curator of the Polish Pavilion at the 59th Venice Biennale. Together with Övül Ö. Durmusoglu she co-curates Die Balkone in Berlin, the 3rd Autostrada Biennale in Kosovo, and the 12th Survival Kit in Riga. In 2013 she was one of the four curators of the 2013 Gothenburg Biennale. Her recent publications include Red Love. A Reader on Alexandra Kollontai (co-edited with Maria Lind and Michele Masucci; Sternberg Press, Konstfack Collections, and Tensta Konsthall, 2020), and And Warren Niesłuchowski Was There: Guest, Host, Ghost (co-edited with Sina Najafi 2020).

Weitere Informationen zur Ringvorlesung, zu den einzelnen Terminen und zum Anmeldeprozedere
Global Art History 4: Curating in the Post-Global

Abhaltungsform
Die Ringvorlesung findet unter Einhaltung der jeweils gültigen Corona-Regelungen und nach Maßgabe der Möglichkeiten öffentlich zugänglich in Präsenz statt. Vier Termine werden via Zoom abgehalten.

Die jeweils aktuell an der KU Linz geltenden Corona-Bestimmungen finden sich hier.

Programmübersicht

20. Oktober 2021
Jennifer Walklate, University of Aberdeen / UK (Zoom)

3. November 2021
Joanna Warsza, Berlin / DE (Zoom)

10. November 2021
Stefanie Heraeus, Goethe-Universität Frankfurt a.M. / DE

1. Dezember 2021
María Berríos, Berlin / DE (Zoom) Musste krankheitsbedingt leider entfallen!

15. Dezember 2021
Magdalena Nieslony, Universität Wien / AT (Zoom)

22. Dezember 2021
Alfred Weidinger, He Yunchang & Ai Wei Wei
(Dieser Termin findet im FC Francisco Carolinum Linz statt.)

12. Januar 2022
Ruth Noack, The Corner at Whitman-Walker, Washington D.C. / US

19. Januar 2022
Cauê Krüger, Pontifícia Universidade Católica do Paraná, Curitiba / BR (Zoom)

26. Januar 2022
Tia Čiček, Galerija ŠKUC, Ljubljana / SI

27.-30. Januar 2022
Work, curator, work!
Workshop mit Tia Čiček, Vera Zalutskaya und Maximilian Lehner von bad curating inc.

update 16.12.2021/RK