Maximilian Lehner

Herausgeberschaft

  • kunst und kirche 84 (2021), Heft 1: Verschwörungstheorien, Redaktion und Editorial/Vorwort gem. mit Ilaria Hoppe und Winfried Schwab
  • Oberkofler, Gabriela/Gebhard, Birgit/Lehner, Maximilian (Hg.), rosensteinalm. Katalog, Stuttgart 2018 (Eigenverlag)

Aufsätze

  • Preface/Préface, in: Marie-Andrée Pellerin, Close Conversations of Other Kinds, 2022 (Eigenverlag, limitierte Auflage in Risoprint), ohne Paginierung
  • Keeping Up with the Local, in: ETC magazine 1 (2022): Significantly Local, 21
  • Doom, Doom, Doom, Doom!! A Journey Between Nostalgia, Ignorance, and the Future, With Some Stops at s.a.b.a.’s Video Works, in: KAJET. A Journal of Eastern European Encounters 05 (Winter 2022: On Easternfuturism), 94–101
  • Maximilian Lehner/Julia Rüdiger, Kunst und Seminarraum. Kuratieren mit Studierenden an Kunstgeschichte-Instituten, in: VÖKK Journal 36 (4/2021), 3-5
  • Eine Aufmerksamkeit für den Raum, der (noch) nicht ist, in: Melanie Greußing/Peter Husty (Hg.), Alfred Haberpointner. Werke 2000–2021, Wien/Salzburg 2021, 60–77
  • Alternative Art Spaces and Their Alternatives, in: Tia Čiček/Peter Rauch (Hg.), SKUP, Ljubljana 2021, ohne Paginierung
  • Some More Beginnings of Artistic Research, in: Lina Navickaitė-Martinelli (Ed.), BEYOND INTERPRETATION: Selected Online Proceedings from the 3rd Festival Conference of Music Performance and Artistic Research Doctors in Performance, Vilnius 2021
  • Pop-Leaks. Verschwörungstheorien in Karin Ferraris Arbeiten, in: kunst und kirche 84 (1/2021), 28
  • Silvia Amancei and Bogdan Armanu. Using/Criticizing Capitalism and its Distribution Methods, in: Adrian Bojenoiu/Cristian Nae (Ed.), Romanian Contemporary Art 2010–2020. Rethinking the Image of the World: Projects and Sketches, Berlin 2020, 151–153
  • Maximilian Lehner et al., Machines Without Humans—Post-Robotics, in: Mark Coeckelbergh et al. (Ed.), Envisioning Robots in Society – Power, Politics, and Public Space (Frontiers in Artificial Intelligence and Applications 311), Amsterdam 2018, 88–92
    • Erschienen als Workshop-Bericht zu "Machines Without Humans // Post-robotics", Workshop auf der International Research Conference "Envisioning Robots in Society: Politics, Power, and Public Space. Robophilosophy 2018 / TRANSOR 2018", Universität Wien, 14.-17. Februar 2018 [LINK zur Konferenz]
  • Can Art-Technology Co-Operations Provide a Paradigm for Artistic Research, in: artnodes. e-Journal on Art, Science and Technology 20 (2017), 57-66 PDF

Ausstellungsbesprechungen / Kunstkritik

  • Critic's Pick: He Xiangyu [Review of the exhibition House of Nations, CCA Berlin, April 29–May 28, 2022], in: Artforum.com (Critic's Pick), 23. Mai 2022
  • Critic's Pick: Neogrády-Kiss Barnabás [Review of the exhibition Neogrády-Kiss Barnabás, Inda Gallery, Budapest, Hungary, 24.2.2022–8.4.2022], in: Artforum.com (Critic's Pick), 28. März 2022
  • Future Superheroes Have to Find Their Ways [Review of the exhibition Chronicles of the Future Superheroes, Kunsthalle Bega, Timișoara, Romania, 2.10.2021–20.3.2022], in: BLOK, 13. Dezember 2021
  • Pandemic Pistachio Tongue [Review of the exhibition Positive Vibration by artist Johannes Hugo Stoll, Galeria ElectroPutere, Craiova, Romania, 22.6–1.8.2021], in: REVISTA ARTA online, 13. August 2021
  • Ausstellung: Tandem Distiller [Rezension der Ausstellung Tandem Distiller von Manuel Gorkiewicz und Bertram Hasenauer, Galerie Sophia Vonier, Salzburg, 18.7.-8.8.2021], in: Les Nouveaux Riches, 29. Juli 2021

Übersetzung

zurück